Rosław Szaybo i Stanisław Zagórski są wybitnymi artystami-grafikami, przedstawicielami tzw. Polskiej Szkoły Plakatu, ich przyjaźń sięga czasów studiów na warszawskiej ASP w latach 50. Wspólnie projektowali prace i wspólnie zdobywali nagrody. Obaj w latach 60. wyjechali z Polski Ludowej, zrobili karierę i zdobyli uznanie jako projektanci na Zachodzie.
Stanisław Zagórski na początku lat 60. wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. Pracował dla agencji reklamowych, projektował plakaty i okładki książek oraz wykładał na Akademii Sztuk Pięknych w Filadelfii. W 1964 roku nawiązał w Nowym Jorku współpracę z Atlantic Records i Columbia Records. Przez następne 30 lat Zagórski projektował okładki płyt dla największych gwiazd muzyki popularnej (Aretha Franklin, Roberta Flack, Velvet Underground, Cream, Cher) i jazzowych (Miles Davis, Roland Kirk, The Modern Jazz Quartet, Billy Cobham, Charles Lloyd, Michał Urbaniak).
Rosław Szaybo, z urodzenia poznaniak, wyjechał do Londynu pod koniec roku 1966. Jeszcze w Polsce zdobył uznanie jako autor szeregu plakatów, obwolut książkowych i okładek płyt. Projektował plakaty o tematyce filmowej, społecznej i rozrywkowej: w 1964 zaprojektował plakat zatytułowany „20 lat cyrku w Polsce”, który już po wydrukowaniu wywołała popłoch wśród ówczesnych decydentów – zmieniono hasło na „20 lat areny polskiej”. Zainicjował słynną serię Polish Jazz. Po emigracji rozpoczął współpracę z wytwórniami płytowymi. W latach 1972-1988 był dyrektorem artystycznym wytwórni CBS w Londynie. Tam zaprojektował okładki takich wykonawców jak Judas Priest, The Clash, Chicago, Mott the Hoople, Elton John, Roy Orbison, Carlos Santana, Janis Joplin, Simon & Garfunkel oraz wiele obwolut z nagraniami muzyki klasycznej.
Wystawa w poznańskim „Arsenale” zaprezentuje 50 projektów okładek płytowych obu twórców. Kuratorem wystawy jest dziennikarz muzyczny Grzegorz Brzozowicz. Po wernisażu odbędzie się pokaz filmu „Przyjaciele na 33 obroty”, a po projekcji spotkanie z Rosławem Szaybo, które poprowadzi Grzegorz Brzozowicz.
Patronat medialny nad wystawą objęła Telewizja WTK, portal epoznan.pl, Radio Merkury oraz miesięcznik kulturalny IKS.