Święta Wielkanocne, podobnie jak Boże Narodzenie, które było już tematem wystawy w Fotoplastykonie Poznańskim, stanowiły ważny element kalendarza w czasach świetności stereofotografii. Wtedy też powstawały znakomite trójwymiarowe zdjęcia, których autorzy starali się zarówno przedstawić Pasję Chrystusa, jak i jej obchody na terenie Ziemi Świętej.
Temu tematowi poświęcona będzie kolejna wystawa w Fotoplastykonie Poznańskim. Pierwsza część zbioru stereofotografii pochodzi z liczącej 12 zdjęć serii, obrazującej najważniejsze wydarzenia opisane w „Ewangeliach”. Po tym wprowadzeniu widz skonfrontowany zostaje z unikatowym zestawem zdjęć prac wykonanych przez Domenica Mastroianniego – włoskiego rzeźbiarza, który pod koniec XIX w. związał się ze środowiskiem paryskich impresjonistów (Degas, Renoir, Pissarro, Rodin) i twórców wiedeńskiej Secesji (Klimt). Na początku minionego stulecia (do 1913 r.), mieszkając w Paryżu, wykonał dla ówczesnych wydawnictw setki specjalnych rzeźb, które następnie uwieczniano na zdjęciach, pocztówkach i stereofotografiach (stąd nazwa stereograwiury). Po powrocie do Włoch poświęcił się głównie większym realizacjom rzeźbiarskim, choć nie stronił od pracy dla mediolańskich domów wydawniczych. Za swoją działalność artystyczną otrzymał z rąk króla, Wiktora Emanuela II, godność Rycerza Korony, a do dziś w Arpino, gdzie spędził wiele lat, funkcjonuje fundacja imienia Mastroianniego, prezentująca prace artystów o tym nazwisku działających w Arpino. Całość uzupełnia kilka stereofotografii na temat obchodów Świąt Wielkanocnych ok. 1900 r.