Pierwszą myślą były kompozycje kwiatowe w ogniu. Bartek Arobal Kociemba w swojej praktyce artystycznej odwołuje się do tematyki florystycznej zarówno w odniesieniu do zachodniej tradycji ilustracji botanicznej, jak i ikebany – japońskiej sztuki aranżacji roślin. Martwe natury, kompozycje z kwiatów i ich przedstawienia od zawsze były pełne znaczeń, czerpiąc z nich, artysta dodaje nowe symbole, odpowiadające współczesnym zagrożeniom. Tworząc prace, zagłębia się w intuicyjny proces, w którym rośliny reprezentują wybrane strefy dotknięte cierpieniem. Prezentowane instalacje rysunkowe, wideo oraz obiekty nawiązują do zanieczyszczeń w środowisku: wody, powietrza i ziemi, a także dotykają przestrzeni przemocy społecznej: rasizmu, szowinizmu, mizoginii, homofobii, transfobii i ableizmu. Odwołując się do rytuałów z różnych tradycji duchowych wykorzystujących ogień jako symbol ofiary i oczyszczenia, artysta usiłuje przebłagać opatrzność oraz wzniecić perspektywę nowego początku.
Oprowadzanie z udziałem artysty.
fot. Morza Studio