Praca Konrada Smoleńskiego będącego współzałożycielem i członkiem grupy Penerstwo, której silną reprezentację posiadamy w Kolekcji, stanowi naturalną kontynuację rozbudowy zbioru o dzieła artystów tworzących w kontekście ważnych zjawisk poznańskiej sceny artystycznej.
Smoleński poprzez wykorzystanie obiektów dźwiękowych, zarówno własnego autorstwa, jak i zaczerpniętych z kultury popularnej, bada efekt swobodnego przepływu energii. Eksperymentuje i analizuje zjawiska na pograniczu sztuk wizualnych i muzyki. Fascynuje go potencjał elektryczności, fal dźwiękowych i systemów PA. Smoleński manipuluje znaczeniami, które zwykle przypisuje się obiektom związanym z muzyką rockową i współczesną kulturą artystyczną, co zresztą czyni jego twórczość jeszcze bardziej interesującą i aktualną.
Konrad Smoleński, ur. 1977 w Kaliszu; artysta sztuk wizualnych, fotograf, muzyk. W swej twórczości wykorzystuje różnorodne media, m.in. wideo, instalację, performans, muzykę. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dzisiaj UAP), którą ukończył w 2002
roku. Istotne dla twórczości Smoleńskiego było z pewnością zetknięcie się z Pracownią Audiosfery prowadzoną przez Leszka Knaflewskiego na poznańskiej ASP. W latach 2002–2009 pracował tam jako asystent. Należy do poznańskiej grupy artystycznej Penerstwo, której był współtwórcą. Współtworzył lub współtworzy zespoły: Mama, Kristen, K.O.T., Sixa, BNNT. W latach 1999–2002 uczestnik działań Stada Prusa. Od 2003 roku animator sceny Pink Punk. W 2011 roku został laureatem nagrody Spojrzenia Fundacji Deutsche Bank, w konkursie organizowanym przez warszawską Zachętę.
W 2013 roku Konrad Smoleński reprezentował Polskę na 55. Biennale Sztuki w Wenecji. Jego projekt Everything Was Forever, Until IT Was No More, którego kuratorami są Daniel Muzyczuk oraz Agnieszka Pindera, to wieloelementowa instalacja dźwiękowa, nawiązującą do wizji maszynowego, futurystycznego świata.
Obecnie artysta mieszka i pracuje w Warszawie. Współpracuje ze stołeczną galerią Leto.