Neon Huberta Czerepoka pt. Naród sobie wpisuje się w nurt sztuki zaangażowanej, reagującej na bieżącą sytuację polityczną i społeczną. Artysta w swej twórczości często posługuje się tekstem (neony-napisy) zaczerpniętym z kultury popularnej i massmediów, zazwyczaj w sposób prowokacyjny. Ustanawia nowe konteksty dla funkcjonujących od lat w tradycji haseł. Neon „Naród sobie” powstał przy okazji spektaklu „Balladyna” w reż. K. Garbaczewskiego, wystawianego w Teatrze Polskim w Poznaniu w 2013. Jest to powtórzenie znanego napisu na frontonie budynku, który upamiętnia zbiórkę pieniędzy przeprowadzoną w 1875 roku na budowę teatru. Praca jest dobitnym pytaniem o to, czy narodowe „świadczenie sobie uznania” może posiadać więcej siły wykluczającej niż solidarystycznej.
Hubert Czerepok, ur. w 1973 w Słubicach; artysta wizualny, wykładowca Akademii Sztuki w Szczecinie, gdzie prowadzi Pracownię Filmu Eksperymentalnego. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dzisiaj UAP), gdzie w 1999 roku obronił dyplom w pracowniach prof. Izabelli Gustowskiej i prof. Jana Berdyszaka. Ukończył również podyplomowe studia w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych (Antwerpia) i Jan van Eyck Academie (Maastricht). W latach 1998-2001 wspólnie ze Sławomirem Sobczakiem prowadził poznańską Galerię ON. W latach 2000-2002 działał ze Zbigniewem Rogalskim w duecie Magisters. W 2001 został nagrodzony Medalem Młodej Sztuki przyznawanym przez redakcję „Głosu Wielkopolskiego”. Swoje prace prezentował na licznych wystawach solowych, m.in. w: Galerii Labirynt w Lublinie, Galerii Arsenał w Białymstoku, Art Stations Foundation w Poznaniu, La Criee Centre d’Art Contemporain w Rennes, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, galerii Skala w Poznaniu, a także w ramach wystaw zbiorowych, m.in. podczas 19. Biennale w Sydney, Międzynarodowego Quadriennale Rzeźby w Rydze oraz w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie i CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie.