Praca stanowi część zestawu 6 obiektów/książek artystycznych Antoniego Zydronia (w zestawie m.in. prace: Księga dżungli, Księga Australii), który został ofiarowany Galerii Miejskiej Arsenał przez syna i spadkobiercę artysty.
Wszystkie karty artystycznych książek mają formę kolaży wykonanych z tektury oraz kawałków zwierzęcych skór i futer. Niekiedy na stronach naklejane są również wycinki z kolorowych magazynów. Artysta na kawałkach skór także malował i rysował. Wykorzystane materiały były charakterystyczne dla twórczości Zydronia, który często tworzył asamblaże, używając elementów czerpanych z natury, pierwotnych i dzikich w swym wyrazie.
Antoni Zydroń, ur. w 1936r. w Krakowie, zm. w 2001 roku w Poznaniu. Polski malarz, rzeźbiarz, autor instalacji, wykładowca akademicki.
W latach 1954-1956 studiował na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, a w latach 1956-1962 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, uzyskując dyplom w zakresie malarstwa. Następnie podjął pracę w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu (dzisiaj UAP). Od 1970 roku kierował Pracownią Działań i Struktur Wizualnych, w latach 1972-1990 Zakładem Psychofizjologii Widzenia, a od roku 1990 Katedrą Intermediów. W roku 1981 uzyskał tytuł profesora. W latach 1971-1973 pełnił funkcję prodziekana Wydziału Malarstwa, Grafiki i Rzeźby, a w okresie 1973-1978 prorektora ds. nauczania. Funkcję rektora uczelni pełnił od 1978 do 1981 roku.
Jako jeden z niewielu Polaków uczestniczył od 1968 r. w Międzynarodowym Ruchu PHASES z siedzibą w Paryżu, biorąc udział we wszystkich wystawach w Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej. W latach 1989-1994 (do czasu rozwiązania) był członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia ACTUAL z siedzibą w Paryżu.
Artysta wystawiał indywidualnie w Polsce i za granicą (Francja, Belgia), brał również udział w licznych wystawach zbiorowych (m.in. Francja, Włochy, USA, Meksyk).