Praca powstała w 2020 roku, podczas rezydencji artystki w Poznaniu, przez co dzieło wpisuje się w kierunkowe założenia Kolekcji Galerii Miejskiej Arsenał, która koncentruje się na artystach i dziełach związanych z szeroko pojętym poznańskim środowiskiem
artystycznym, kontekstem miasta oraz samej galerii.
Package – jest wynikiem pracy artystki z pomnikiem Ofiar Czerwca 1956 r, z którego to zdejmowane są obrazy techniką frotażu. Artystka w swoich realizacjach bardzo mocno identyfikuje się z politycznym i ideowym dziedzictwem ukraińskiej rewolucji godności i
Majdanu. Poznański pomnik Czerwca 1956 r. wzbudził jej zainteresowanie poprzez oczywiste podobieństwo buntów społecznych przeciwko władzy totalitarnej.
fot. Galeria EIGEN+ART, Berlin
Lada Nakonechna, ur.1981 w Dniepropietrowsku; autorka rysunków, akcji w przestrzeni publicznej, instalacji, filmów i performansów. Wieloczęściowe instalacje i obiekty aranżuje tak, aby zintegrować całość przestrzeni, również publiczność. Artystka interesuje się strukturą
relacji społecznych, wzajemną zależnością między występowaniem i oglądaniem oraz percepcją i rolą sztuki. Jest finalistką konkursu dla młodych artystów ukraińskich Pinchuk Art Prize 2009 i laureatką Nagrody im. Kazimierza Malewicza (2014). W ramach tej nagrody została zaproszona na rezydencję do Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Uczestniczyła w licznych wystawach w Ukrainie i za granicą, zarówno indywidualnie, jak i wspólnie z grupą R.E.P. (Rewolucyjna Przestrzeń Eksperymentalna, od 2004). W 2011 roku w Lipsku zrealizowała projekt w przestrzeni publicznej – rysunek naścienny w Bibliotece
Uniwersyteckiej „Albertina”. W 2012 roku podczas rezydencji zrealizowała indywidualną wystawę Dni powszednie w {Bank Pekao Project Room} w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w ramach projektu TRANSFER: wymiana polsko-ukraińska we współpracy z Pinchuk Art Center w Kijowie.