sobota, 20 kwietnia otwarte 12 — 19
Galeria Miejska Arsenał

ul. Szyperska 2/6-8, 61-754 Poznań
T. +48 61 852 95 02
E. arsenal@arsenal.art.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: nieczynne
Wtorek – Sobota: 12 — 19
Niedziela: 12 — 16

Druga edycja Międzynarodowego Przeglądu Sztuki Wideo THE 02

Międzynarodowy Przegląd Sztuki Wideo THE 02

projekcje premierowe w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
sobota, 5 kwietnia 2014, 17.00, pokaz specjalny (Roger Ballen, Patrick Jolley, Kasumi, Konrad Kuzyszyn, Melanie Manchot, Julika Rudelius, Fabio Scacchioli, Łukasz Surowiec, Salla Tykkä)

niedziela, 6 kwietnia 2014, 17.00, pokaz konkursowy (filmy zakwalifikowane do finału)
projekcje w 21 galeriach i muzeach sztuki w Polsce (szczegóły na stronie internetowej organizatora www.thevideocommunity.com)
wstęp na wszystkie projekcje bezpłatny

Celem Przeglądu Sztuki Wideo THE 02 jest prezentacja szerszej publiczności różnych form posługiwania się obrazem ruchomym w kreowaniu komunikatu artystycznego. Pierwsza edycja wydarzenia koncentrowała się wokół międzynarodowego konkursu, w którym wzięli udział artyści z 38 krajów. Podczas pokazu premierowego w Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie oraz 22 projekcji w innych miastach Polski i transmisji na kanale TVP Kultura widzowie mogli zobaczyć 21 wybranych prac wideo.

Druga edycja przeglądu odbywa się w nowej formule, która obejmuje pokaz specjalny filmów uznanych artystów, takich jak Roger Ballen czy Salla Tykkä, oraz pokaz konkursowy składający się z prac wybranych spośród nadesłanych zgłoszeń. Na konkurs wpłynęło 656 portfolio od młodych twórców z całego świata. Jury, w którego skład weszli Katarzyna Kozyra, Kasumi, Konrad Kuzyszyn, Casilda Sanchez, Artur Tajber oraz Zoran Todorović, wyłoni najciekawszy utwór filmowy.

Przegląd prezentuje różne strategieużycia medium wideo, które bywa podporządkowane odmiennym językom sztuki, odmiennej strukturze wizualnej i formie powoływania sensu. Sztuka wideo, wywodząca się w ujęciu historycznym bezpośrednio z instalacji Nam June Paika, jest obecnie kojarzona z bardzo różnymi rodzajamiobrazu ruchomego. Ta transformacja terminu, nieuznawana przez niektórych teoretyków, wprowadza dużą trudność w uchwyceniu wspólnych cech dla utworów powstających w obszarze dyscypliny. Większość twórców pod względem formalnym częściej czerpie inspiracje z gatunków filmowych, filmu dokumentalnego, animowanego i fabularnego, niż z bezpośredniego eksperymentu z obrazem i językiem wypowiedzi. Wideo może służyć również do czystej rejestracji zaaranżowanej lub zaobserwowanej sytuacji lub performansu. Artyści sięgają także do

patroni medialni
Aktivist, Filmweb, Notes na 6 tygodni, Obieg, O.pl, TVP Kultura